Webové stránky pro školy

Jak zorganizovat správu webu na vaší škole?

Základem kvalitního webu jsou aktuální informace. Často však vidíme, že mají školy pouze jednoho správce webových stránek. Pro něj je udržování aktuálního obsahu velmi náročné až nemožné. V ideálním případě má školní web správců hned několik.

Jak zorganizovat správu školního webu tak, aby nestála pouze na jedné osobě a studenti i jejich rodiče měli přístup k nejaktuálnějším informacím? Jak na to vám poradíme ve čtyřech jednoduchých krocích.

1. Rozdělit web do logických částí a určit, jak často se budou aktualizovat

Informace na jednotlivých částech webu se mění různě často. Zatímco kontakty na školu zůstanou stejné třeba i několik let, aktuality ze školního dění se přidávají i několikrát týdně. Stránky podle toho rozdělíme do logických částí a u každé si určíme, jak často je budeme kontrolovat. Může to vypadat například takto:

  1. Statické informace o škole (obecné informace, školní řády, dokumenty, apod.) - zkontrolovat či zaktualizovat 2× za rok.
  2. Kontakty (obecné i na zaměstnance) - zkontrolovat či zaktualizovat 4× za rok.
  3. Sekce družina - zkontrolovat či zaktualizovat 4× za rok.
  4. Sekce jídelna - zkontrolovat či zaktualizovat 4× za rok.
  5. Aktuality - zkontrolovat či zaktualizovat 1-5× za týden.
  6. Fotogalerie - zkontrolovat či zaktualizovat 1-5× za týden.
  7. Kalendář akcí - zkontrolovat či zaktualizvat 1× za měsíc.

2. Určit zodpovědné osoby za jednotlivé části

Web máme rozdělený do několika částí a víme, jak často se jednotlivé sekce mají aktualizovat. Teď určíme osoby, které budou podle prvního bodu jejich aktuálnost hlídat. V našem případě například takto:

  1. Statické informace o škole (obecné informace, školní řády, dokumenty, apod.) - bude kontrolovat pan ředitel nebo správce IT.
  2. Kontakty (obecné i na zaměstnance) - bude kontrolovat zástupce ředitele.
  3. Sekce družina - bude kontrolovat vedoucí družiny.
  4. Sekce jídelna - bude kontrolovat vedoucí jídelny.
  5. Aktuality - bude kontrolovat sekretariát nebo asistentka.
  6. Fotogalerie - bude kontrolovat sekretariát nebo asistentka.
  7. Kalendář akcí - bude kontrolovat sekretariát nebo asistentka.

3. Zorganizovat úvodní schůzku a zaškolit správce 

V prvních dvou krocích jsme vytvořili strategii, podle které budou správci jednotlivých částí aktualizovat své sekce. Na úvodní schůzce, kterou svolá pan ředitel nebo správce IT, jim sdělíme základní informace a zaškolíme je v redakčním systému, aby se minimalizovaly případné chyby.

4. Pořádat pravidelné schůzky

Během školního roku svoláme další 1-2 schůzky, na kterých můžeme s kolegy řešit různé nuance, problémy či dotazy. Také můžeme upozornit na časté chyby, kterými například bývají typografické chyby, velikosti písmen na začátcích nadpisů, kopírování neformátovaného textu z Wordu na web a další.

Organizaci správy školních stránek vám usnadní kvalitní redakční systém, ve kterém k jednotlivým sekcím webu nastavíte práva tak, aby je mohl upravovat jenom ten, kdo byl k tomu určený. A jaké další funkce by měl redakční systém školního webu umět? Podívejte se.

« Zpět na další užitečné rady


Kontakty

Zajímá vás něco? Klidně nám napište e-mail, zavolejte nebo si domluvíme schůzku.
Rádi s vámi nový školní web probereme. Těšíme se, až se nám ozvete.

 

T

+420 777 812 202

E

wwwproskoly@just4web.cz

K

Pavel Just
T: +420 774 712 202
E: pavel.just@just4web.cz

Milan Sochor
T: +420 774 712 218
E: milan.sochor@just4web.cz

Veronika Venhodová
T: +420 774 712 203
E: veronika.venhodova@just4web.cz

A

just4web.cz s.r.o.
Budova výzkumného ústavu
Dobrovského 2366
580 01 Havlíčkův Brod
IČ: 27547876
DIČ: CZ27547876

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku, vedeného Krajským soudem v Hradci Králové oddíl C, vložka 25441

W

www.just4web.cz

 

Sourozenecký projekt: