Tento postup slouží jako vodítko celým průběhem realizace webových stránek školy a obvykle zabere 3-4 týdny od podpisu smlouvy.
a. Navržení schéma obsahu webových stránek (struktura obsahu)
b. Rozložení layoutu celého webu (tzv. wireframe)
c. Rozložení menu (vertikální nebo horizontální)
d. Požadavky klienta na grafické zpracování webu (ideálně, když klient zašle odkaz na 1-3 weby, které se mu líbí)
i. Logo - má / nemá (v případě, že má zaslat, v případě že ne domluva)
ii. Barevné schéma webových stránek – jaké barvy bude web mít (v případě, že vlastní logo, budou barvy převážně vycházet z loga)
iii. Další požadavky klienta?
e. Doména a hosting – doména je/není potřeba zřídit
f. Specifické požadavky (moduly, jazykové mutace, apod.)
a. Zapracování návrhu do objednávky/smlouvy
b. Odeslání klientovi k podpisu
a. Nastavení obecných vlastností webových stránek
b. Kontrola neplatných/chybových stránek (404, apod.)
c. Zajištění základní SEO (optimalizace pro vyhledávače)
i. v administraci title, description u každé stránky
ii. na frontendu provazba mezi stránkami (pokud to jde)
iii. zvýraznit důležité informace, citace, apod.
iv. obrázky musí mít ALT popisky
d. Kontrola správnosti údajů a zákonné informace
i. kontakty,
ii. e-podatelna,
iii.úřední deska
e. Kontrola validity webových stránek dle standardů W3C http://validator.w3.org/, kontrola přístupnosti webových stránek.