Jak zorganizovat správu školního webu tak, aby nestála pouze na jedné osobě a studenti i jejich rodiče měli přístup k nejaktuálnějším informacím? Jak na to vám poradíme ve čtyřech jednoduchých krocích.
Informace na jednotlivých částech webu se mění různě často. Zatímco kontakty na školu zůstanou stejné třeba i několik let, aktuality ze školního dění se přidávají i několikrát týdně. Stránky podle toho rozdělíme do logických částí a u každé si určíme, jak často je budeme kontrolovat. Může to vypadat například takto:
Web máme rozdělený do několika částí a víme, jak často se jednotlivé sekce mají aktualizovat. Teď určíme osoby, které budou podle prvního bodu jejich aktuálnost hlídat. V našem případě například takto:
V prvních dvou krocích jsme vytvořili strategii, podle které budou správci jednotlivých částí aktualizovat své sekce. Na úvodní schůzce, kterou svolá pan ředitel nebo správce IT, jim sdělíme základní informace a zaškolíme je v redakčním systému, aby se minimalizovaly případné chyby.
Během školního roku svoláme další 1-2 schůzky, na kterých můžeme s kolegy řešit různé nuance, problémy či dotazy. Také můžeme upozornit na časté chyby, kterými například bývají typografické chyby, velikosti písmen na začátcích nadpisů, kopírování neformátovaného textu z Wordu na web a další.
Organizaci správy školních stránek vám usnadní kvalitní redakční systém, ve kterém k jednotlivým sekcím webu nastavíte práva tak, aby je mohl upravovat jenom ten, kdo byl k tomu určený. A jaké další funkce by měl redakční systém školního webu umět? Podívejte se.